نــــــــــور

اَللّـــــــــهُ نــُـــورُ السَّــــمواتِ وَ الأَرضِ

نــــــــــور

اَللّـــــــــهُ نــُـــورُ السَّــــمواتِ وَ الأَرضِ

مشخصات بلاگ
نــــــــــور

" سَلامٌ عَلَی إل یاسِین "

منتظر مأیوس نیست. منتظر از درد هجر میسوزد

اما بشوق وصال سر زنده و امیدوار است .

انتظار یعنی امید به فردا

فردای وصال ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دلنوشته روز سیزدهم ماه رمضان

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۵ ق.ظ



ای میهمانان ملکوت! التماس دعا

پیامبر اکرم(ص)می فرمایند :

إنَّ مَن تَمَسَّکَ فی شَهرِ رَمَضانَ بِسِتِّ خِصالٍ غَفَرَ اللّه ُ لَهُ ذُنوبَهُ :
أن یَحفَظَ دینَهُ ، ویَصونَ نَفسَهُ ، ویَصِلَ رَحِمَهُ ، ولا یُؤذِیَ جارَهُ ،
ویَرعى إخوانَهُ ، ویَخزُنَ لِسانَهُ . أمَّا الصِّیامُ فَلا یَعلَمُ ثَوابَ عامِلِهِ إلاَّ اللّه ُ .


همانا هر کس در ماه رمضان ، شش کار را با قوّت انجام دهد ،
خداوندْ گناهانش را مى آمرزد: دین خود را حفظ کند، خویشتن را نگه دارد،
به خویشاوندانش نیکى کند، همسایه اش را نیازارد، حال برادرانش را
مراعات کند و زبان خویش را در کام نگه دارد.

امّا روزه ! پس پاداش روزه دار را جز خداوند نمى داند.




بار الـهــــا !

تو انسان را پاک آفریدی
و او را بر آفریدگانت برتری بخشیدی
راهش نمودی و از گناه بازَش داشتی
هدایتش کردی و بذر محبت خویش در نهادش کاشتی
دنیا اما چه فریبا!
و پدیده‌هایش چه نامانا!

اگر کامیاب شوم و خود را از ناپاکی‌ها دور دارم
و اگر توفیق یابم و خویشتن را به نبرد با پلیدی‌ها بگمارم
به سرشت خویش نزدیک شده‌ام
و در شمار انسان‌های نیک درآمده‌ام

آفریدگارا !
ای که مرا پاک خواسته‌ای !
امروز تو خود گونه‌گونه پلیدی از من بزدای
و مرا هماره پاک، پاک و پاکیزه فرمای

گردونه‌ی بازیِ روزگار است و هزار رنگ و هزار گردِش
چرخه‌ی پرپیچ‌وتاب زندگی است و هزار شکل و هزار چرخِش
آن که از تو نگسست
و دل به تو بست
و بر زورق پرامید تو نشست
از این گرداب هولناک برست
و آن که بند خویش از تو برید
و کبوتروار این سو و آن سو پرید
هرگز به ساحل امن و آسایش نرسید

اگر حال و روز مرا تماشا کنی
و مرا بر دگرگونی‌های روزگار شکیبا کنی
آبرویم را نبرده‌ا‌ی
و خواسته‌ی امروزم برآورده‌ای

من از رسم عارفان آموخته‌ام که از غیر تو بپرهیزم
و تنها و تنها به ریسمان محکم و استوار تو درآویزم
من از نیک‌مردان فرا گرفته‌ام که در زندگی خویش به‌گزین باشم
و پیوسته با بهترین مردمان همنشین
من از بزرگان درس‌آموز شده‌ام که از خواسته‌های خود نکاهم

و این همه را از خدای بزرگ خویش خواهم
امروز خواهش از من و دهش از تو
زاری و لابه از من و نوازش از تو
درد از من و درمان از تو
ناله از من و احسان از تو
بر منِ بی‌مَنَت منّت نه
و مرا به پارسایی و خویش‌بانی
و همنشینی با نیکان توفیق ده

دیدگانِ بی‌نورِ بینوایان که تماشا نتواند
تنها در برابر مددهای بی‌دریغ تو درخشندگی یابد
و چشمان بی‌سوی مسکینان
تنها تا به برق نگاه پرمهر تو افتد، خوش بتابد
یاری تو دستگیر ما
و دست بی‌مثال تو یاور بی‌نظیرمان



منبع : آیه های انتظار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی